درمان زانو پرانتزی در شیراز

زانو پرانتزی چیست؟

در صورتی که فاصله دو زانو در فرد به هنگام ایستادن و چسباندن قوزک های داخلی بیش از سه سانتی متر باشد احتمال وجود پای پرانتزی وجود دارد و لازم است جهت بررسی دقیق به متخصص ارتوپدی مراجعه شود.

زانو پرانتزی

عوارض زانو پرانتزی

ژنو وروم عمدتاً در زمان کودکی خود را بروز می دهد اما گاهی در بزرگسالی به دنبال آرتروز مفصل زانو نیز به وجود می آید.در این عارضه به علت برهم خوردن راستای زانو قسمت داخلی سطح مفصل زانو متحمل نیروی سطح بیشتر و مستعد ایجاد آرتروز زانو  و تخریب غضروف مفصلی خواهد شد.به همین دلیل این افراد بیشترین درد را در ناحیه داخلی زانو خود احساس می کنند همچنین ممکن است عوارضی چون درد در ساق پا ، درد حین راه رفتن ، لنگش و حتی مشکل در نشستن فرد ایجاد شود.

پیشگیری از پیشرفت زانو پرانتزی

یکی از راه های پیشگیری از پیشرفت ژنو وروم و ساییدگی مفصل استفاده از کفی های دارای گوه خارجی به همراه حمایت کننده قوس طولی پا است.

در چه سنی باید زانو پرانتزی را درمان کرد؟

درمان پای پرانتزی در مواقعی که هنوز صفحه ی رشد باز است (قبل از سن بلوغ ) می توانیم پاهای پرانتزی را با بعضی از کفی ها ها اصلاح کنیم ولی هنگامی که صفحات رشد بسته شود دیگر نمی توان کاری انجام دهیم و با انجام ورزش و فیزیوتراپی ممکن است علائم بهبود یابد ولی باعث درمان پای پرانتزی نمی شود.

درمان پای پرانتزی در چه افرادی باید صورت بگیرد ؟ آیا اقدام زیبایی محسوب می شود؟

درمان پای پرانتزی به هیچ عنوان اقدام زیبایی نیست و درمان باید در افرادی انجام شود که علامت دارند که عبارتند از :

• دردهای قسمت های داخلی به دلیل فشاری که وارد می شود.
  • افرادی که به دلیل فشار درد باعث ناتوانی در راه رفتن شده اند.
انحرافات شایع زانو

جراحی اصلاح پای پرانتزی

هنگامی که بیمار با ظاهر بد شکل پا مراجعه می کند که به اصطلاح به آن پرانتزی می گوییم و زانو به سمت خم شده است مشکلی که در مورد پای پرانتزی داریم بحث آرتروزی است که در آینده برای بیمار ایجاد می شود. بنابراین هدف اصلی ما برای اصلاح پای پرانتزی و صاف کردن پای بیمار کم کردن مقدار آرتروز در آینده است بنابراین بهترین درمان جراحی پای پرانتزی در سنین پایین تر است که اگر این جراحی به درستی انجام شود علاوه بر اصلاح وضع ظاهری و صاف و موازی شدن پاها به هدف اصلی یعنی کاهش مقدار آرتروز هم می رسیم.

اقدامات درمانی

انجام  رادیوگرافی از اقدامات درمانی است که باید نخست انجام شود.

نتیجه پای پرانتزی

درمان زود هنگام در جلوگیری از عوارض پای پرانتزی بسیار موثر خواهد بود .

خدمات دکتر مجید عابدی متخصص ارتوپدی عبارتند از :

تعویض مفصل زانو

تعویض مفصل لگن

درمان آرتروز زانو

درمان آسیب های ورزشی زانو

اطلاعات تماس

• شیراز ، خیابان شهید فقیهی (صورتگر) تقاطع معدل ، مجتمع پزشکی تابش ، طبقه دوم ، واحد۴
  • تلفن:  ۰۷۱۳۲۳۱۳۰۲۱
  • همراه: ۰۹۳۳۲۷۷۸۶۷۰