پارگی رباط صلیبی در شیراز

پارگی رباط صلیبی

پارگی رباط صلیبی کابوس یک ورزشکار است که متاسفانه گریبان گیر خیلی از ورزش کاران شده است و در جامعه ی ورزشی ما خیلی شایع تر از جوامع پیشرفته در دیگر نقاط دنیا است .آیا درمان پارگی رباط صلیبی تنها جراحی است ؟ در ادامه به توضیحات کامل در مورد پارگی رباط صلیبی  می پردازیم .


دکتر مجید عابدی متخصص ارتوپدی، فلوشیب فوق تخصصی جراحی زانو با استفاده از روش های تشخیصی و درمانی مجهز به بررسی بیماری ها می پردازد و از بروز عوارض زیاد جلوگیری می کند. جهت مشاوره با بهترین متخصص ارتوپدی در شیراز می توانید با شماره های ۳۲۳۱۳۰۲۱-۰۷۱ و ۰۹۳۳۲۷۷۸۶۷۰ تماس بگیرید یا به آدرس اینستاگرام دکتر مجید عابدی مراجعه نمایید .


رباط صلیبی چیست ؟

زانوی هر انسانی تقریباً توسط 4 رباط اصلی به صورت کامل استیبل میشود. در واقع می توانیم زانو را به یک صندلی تشبیه کنیم که بر روی چهار پایه استوار است هر کدام از پایه ها اهمیت خاص خودشان را دارند، 2 تا از رباط ها خارج از زانو و 2 رباط در داخل زانو قرار دارند .در این مقاله  می خواهیم درمورد یکی از رباط ها که پارگی و آسیب آن در میان ورزشکاران شایع است به نام رباط های صلیبی صحبت کنیم.رباط صلیبی قدامی که در قسمت داخل زانو قرار دارد .رباط ها بعد از پارگی دوختن آن ها فایده ای ندارد علت آن این است که این رباط ها مانند کش هایی عمل می کنند و زمانی که رباط پاره می شود قابلیت کشسانی خود را از دست می دهد به همین دلیل بهترین روش درمان این است در صورتی که لازم است جراحی صورت بگیردرباط ها را بردارند و رباط دیگری را جایگزین کنند .

پارگی رباط صلیبی در شیراز

پیشگیری از پارگی رباط صلیبی

ثابت شده است که با تمرینات ورزشی خصوصاً ورزش های هوازی و ورزش های اختصاصی برای تقویت عضلات اطراف زانو و حتی عضلات غیر مرتبط با زانو مانند لگن ، اطراف ستون فقرات و … می تواند از بروز پارگی رباط صلیبی پیشگیری کرد .یک ورزشکار حرفه ای باید همیشه با یک فیزیوتراپ ، بدنساز و یک متخصص ارتوپد خوب در زمینه آسیب های ورزشی در ارتباط باشد تا هیچ گونه آسیبی برایش ایجاد نشود.

آیا همه ی افرادی که دچار پارگی رباط صلیبی می شوند نیاز به جراحی دارند ؟

همه ی افراد که پارگی رباط صلیبی پیدا می کنند نیاز به عمل ندارند به گونه ای که با توجه به شرایط شغلی ، شرایط ورزشی ، سن بیمار و …بررسی می شوند  البته بستگی به شرایط بیمار دارد و نمی توان تمام افراد را زیر تیغه جراحی برد.

درمان پارگی رباط صلیبی

معمولاً درمان بعد از یک دوره 4 تا 6 هفته فیزیوتراپی و ورزش انجام می شود. اگر بیمار بعد از آسیب رباط صلیبی زودتر از موعد تحت درمان قرار بگیرد موقعی که مایع درون مفصل زیاد است و حرکت های زانو روان نشده است ممکن است بعد از عمل مبتلا به خشکی مفصل و محدودیت حرکتی مفصل شود به همین دلیل دکتر مجید عابدی بعد از آسیب،  بیماران را سریع تحت عمل جراحی قرار نمی دهد وقتی مایع داخل مفصل جذب شد و حرکت روان شد آن زمان می توان آرتروسکوپی برای بیمار انجام داد.

خدمات دکتر مجید عابدی متخصص ارتوپدی عبارتند از :

تعویض مفصل زانو

تعویض مفصل لگن

درمان آرتروز زانو

درمان آسیب های ورزشی زانو

اطلاعات تماس

  • شیراز ، خیابان شهید فقیهی (صورتگر) تقاطع معدل ، مجتمع پزشکی تابش ، طبقه دوم ، واحد۴
  • تلفن:  ۰۷۱۳۲۳۱۳۰۲۱
  • همراه: ۰۹۳۳۲۷۷۸۶۷۰

مطالب اخیر

رسانه‌های اجتماعی