عفونت بعد از جراحی تعویض مفصل

جراحی تعویض مفصل از پیچیده ترین جراحی های ارتوپدی به شمار می آید، که درصد موفقیت بالایی دارد. عفونت یکی از شایعترین عوارض جراحی تعویض مفصل است که ممکن است پس از هر جراحی تعویض مفصل اتفاق افتد.

به طور معمول زمانی که پس از جراحی مفصل عفونی می شود، لازم است تا درمان های بیشتری به منظور رفع عفونت صورت گیرد.

عفونت بعد از جراحی تعویض مفصل

کاهش احتمال بروز عفونت بعد از جراحی تعویض مفصل

عوامل زیادی می تواند موجب افزایش عفونت بعد از جراحی تعویض مفصل شود، که این عوامل عبارت است از: اضافه وزن، استعمال دخانیات، دیابت کنترل نشده و … می باشد. لذا به منظور پیشگیری از بروز عفونت پس از جراحی تعویض مفصل سعی نمایید این موارد را کنترل نموده سپس اقدام به جراحی نمایید.

اضافه وزن

اضافه وزن و چاقی از مواردی است که می تواند سبب ابتلا به بسیاری از بیماری ها همچون؛ مشکلات قلبی عروقی، دیابت و همچنین عفونت شود.

زمانی که شاخص توده بدنی فرد بالاتر از حد نرمال باشد، در این صورت فرد دارای اضافه وزن و چاقی می باشد. اضافه وزن از عواملی است که نتیجه جراحی تعویض مفصل را تحت تاثیر قرار می دهد و افراد مبتلا به اضافه وزن و چاقی بیشتر در معرض ابتلا به عفونت پس از جراحی تعویض مفصل خواهند بود.

استعمال دخانیات و سیگار

استعمال دخانیات یکی از مواردی است که می تواند سبب افزایش عوارض ناشی از جراحی تعویض مفصل می شود. در حقیقت استعمال دخانیات علاوه بر عفونت می تواند موجب لخته شدن خون، کاهش و حتی در مواردی عدم بهبود زخم می شود.

در سیگار تیکوتین وجود داشته که این عامل موجب باریک شدن رگ های خونی می گردد. به همین خاطر بهتر است قبل از اقدام به جراحی به مدت چهار تا شش هفته مصرف دخانیات و سیگار را قطع نمایید.

دکتر مجید عابدی متخصص ارتوپدی، فلوشیب فوق تخصصی جراحی زانو با استفاده از روش های تشخیصی و درمانی مجهز به بررسی بیماری ها می پردازد و از بروز عوارض زیاد جلوگیری می کند. جهت مشاوره با بهترین متخصص ارتوپدی در شیراز می توانید با شماره های ۳۲۳۱۳۰۲۱-۰۷۱ و ۰۹۳۳۲۷۷۸۶۷۰ تماس بگیرید یا به آدرس اینستاگرام دکتر مجید عابدی مراجعه نمایید.

دیابت کنترل نشده

بیماری دیابت به معنای افزایش خود به خودی سطح قندخون می باشد. در حقیقت عواملی متعددی می تواند موجب کنترل این بیماری گردد، که این عوامل عبارت است از: رژیم غذایی، مصرف دارو و انسولین می باشد.

افرادی که به بیماری دیابت مبتلا هستند، بایستی سطح قندخون را در حالت طبیعی کنترل کرده و حفظ کنند. اگر بیماری دیابت کنترل نشود، این امر می تواند موجب ابتلابه بسیاری از بیماری ها همچون؛ سیستم گوارش، اعصاب و سیستم ایمنی، قلب، ریه ها، کلیه ها و عفونت بعد از جراحی تعویض مفصل شود. لذا لازم و ضروری است که ابتدا بیماری دیابت کنترل شود سپس اقدام به جراحی تعویض مفصل نمایید.

طبق تحقیقات انجام شده تا به امروز از ابتلا به عفونت پس از جراحی تعویض مفصل تا به امروز آمار دقیقی حاصل نشده است و اکثریت افراد در معرض چنین عارضه ای خواهند بود. اما نکته ای بسیار مهم این است که ارزیابی و بررسی های لازم قبل از جراحی تعویض مفصل لازم و ضروری است که این امر موجب رضایت مندی و نتایج درخشان پس از جراحی می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به متخصص ارتوپدی خوب در شیراز مراجعه نمایید.