علت سیاه شدن مفصل لگن

آیا در سیاه شدن مفصل لگن یا ران، رنگ استخوان تغییر می کند ؟ سیاه شدن استخوان به چه معناست ؟ سر استخوان ران چگونه سیاه میشود ؟ و این بیماری چه علت هایی دارد ؟

علت سیاه شدن مفصل لگن چیست ؟

خیلی افراد می دانند که وقتی جریان خون درقسمتی از بدن کم می شود رنگ آن قسمت کبود می شود یا به اصطلاح می گویند سیاه شده است. به طور کلی وقتی جریان خون در قسمتی قطع می شد واندام می مرد رنگ پوست کاملاً سیاه می شد .منظور از سیاه شدن مفصل لگن این است که خون به مفصل لگن کم می رسد یا اصلاً نمی رسد پس علت سیاه شدن نهایی سر مفصل لگن یا ران نرسیدن خون به آن است .

علت سیاه شدن مفصل لگن

چرا ممکن است خون به قسمتی از مفصل لگن یا ران نرسد ؟

علت های زیادی دارد اما شایع ترین آن استفاده از کورتن است .کورتن نام عمومی برای دسته ای از داروهاست که درصورتی که با نسخه پزشک استفاده شود می تواند با کمترین عوارض ، بیشترین فایده رو برای بیمار داشته باشد.ولی متاسفانه در اکثراوقات از آن استفاده نا به جا می شود.یکی از موارد این است که عده ای دور از چشم مردم این داروها را با یک سری مواد گیاهی مخلوط می کنند و به اسم داروی چاق کننده به افراد می دهند و یا با پودرهایی مخلوط می کنند و به جوانان داخل باشگاه می فروشند .

نتیجه

متاسفانه این استفاده های نا به جا از کورتن می تواند باعث کاهش یا قطع خون رسانی به سر استخوان ران شود و به اصطلاح سر استخوان ران را سیاه کند.البته بهتر است بدانید که علت سیاه شدن سر استخوان ران همیشه مصرف کورتن نیست و می تواند علت های دیگری داشته باشد مانند مفصل الکل ، شکستگی یا در رفتگی مفصل ران و … اما همان طور که گفته شد بیشتر بیماران به علت مفصل کورتن به این بیماری دچار می شوند.

خدمات دکتر مجید عابدی متخصص ارتوپدی عبارتند از :

تعویض مفصل زانو

تعویض مفصل لگن

درمان آرتروز زانو

درمان آسیب های ورزشی زانو

اطلاعات تماس

• شیراز ، خیابان شهید فقیهی (صورتگر) تقاطع معدل ، مجتمع پزشکی تابش ، طبقه دوم ، واحد۴
  • تلفن:  ۰۷۱۳۲۳۱۳۰۲۱
  • همراه: ۰۹۳۳۲۷۷۸۶۷۰