دردهای جلوی زانو

روش های پیشگیری از دردهای جلوی زانو چیست ؟ آیا دردهای جلوی زانو درمان دارد ؟ در ادامه به صورت کامل توضیح خواهیم داد.

دردهای جلوی زانو

یکی از علت های شایع مراجعه به مطب های پزشکی به خصوص کلینیک های ارتوپدی دردهای جلوی زانو است.که در همه افراد به ویژه افراد جوان دیده می شود.

علت شایع دردهای جلوی زانو

• معمولاً افراد بر اثر نشستن طولانی در ماشین یا پشت میز یا به هنگام بالا و پایین رفتن پله دچار دردهای جلوی زانو به خصوص اطراف استخوان کشکک و زیر استخوان کشکک می شوند. این دردها عموماً دردهای مبهم ، گنگ ، اذیت کننده و دردهایی با شدت زیاد نیستند .معمولاً این بیماران سابقه ای از تغییر فعالیت ها گزارش می دهند .
  • خیلی از این افراد ورزش جدیدی را شروع کرده اند مانند دویدن در پارک ها یا دوچرخه سواری. در واقع ورزشکاران مبتدی محسوب می شوند که تازه ورزش جدیدی را شروع کردند و دچار درد در قسمت جلوی زانو شده اند .
  • تغییر وضعیت استایل در شرایط زندگیشان ایجاد شده است برای مثال در خانه ای زندگی می کردند که قبلاً پله نداشته ولی در حال حاضر منزلشان پله می خورد که باعث شده این درد ها را تجربه کنند .

به هر علت این درد ها دردهای شایعی است. در گذشته این دردها به صورت کلی ساییدگی غضروف پشت استخوان کشکک می دانستند ولی امروزه علت این دردها فقط آسیب غضروف و آسیب پشت استخوان کشکک نیست و بهترین اسم این بیماری به صورت علمی سندرم پاتلو فلمورال یا دردهای بیماری مرتبط با دردهای کشککی ، رانی که زیر استخوان کشکک و بافت های اطراف به دلیل شرایط باعث ایجاد درد می شود .

معمولاً با خم کردن زانو چون فشار پشت کشکک بسیار بالاتر می رود که بر اثر بالا و پایین آمدن پله می تواند 6 تا 8 برابر وزن فرد ایجاد شود که در نتیجه منجر به درد در بیمار می شود.

علت دردهای جلوی زانو

باید بگوییم که این دردها علتش فقط دردهای جلوی زانو نیست بلکه می تواند از ضعف عضلات ، انحراف ساختاری در قسمت های لگنی ، ستون و فقرات و مچ پا باشد.

• برای مثال صافی کف پا و فرم بد پا می تواند باعث فشار روی زانو شود .درمان صافی کف پا درمان خاص خودش را دارد و ما باید این موضوع را مد نظر قرار دهیم . .یکی از راهکار های مناسب استفاده از کفش و یا کفی مناسب است .در بعضی موارد شاید جراحی نیاز باشد ،در نهایت اصلاح صافی کف پا باعث کاهش فشار روی زانو و کاهش دردهای زانو خواهد شد.
  • یکی دیگر از دردهایی که در بیماران جوان به خصوص خانم های جوان شایع است مشکلات ضعف عضلات ناحیه مفصل ران و لگنی است . اگر یک نفر نتواند حداقل 30 ثانیه تا 45 ثانیه روی پا بدون اینکه تعادلش را از دست بدهد به صورت ایستاده قرار بگیرد نشان می دهد که ضعفی در ساختار لگنی اش وجود دارد که با اصطلاح این قسمت دردها کاهش می یابد .
  • از دیگر علت های دردهای جلوی زانو می تواند انحرافات ستون فقرات یا افزایش و کاهش قوس کمری باشد .

پیشگیری از دردهای جلوی زانو

جهت پیشگیری و کاهش دردهای جلوی زانو دکتر مجید عابدی یک سری از ورزش ها راتوصیه می کند و یک سری از کارها را ممنوع می کند به همین دلیل ما یک سری از ورزش های 6 گانه را آماده کردیم که شما عزیزان می توانید در قسمت گالری فیلم سایت مشاهده کنید .

خدمات دکتر مجید عابدی متخصص ارتوپدی عبارتند از :

تعویض مفصل زانو

تعویض مفصل لگن

درمان آرتروز زانو

درمان آسیب های ورزشی زانو

اطلاعات تماس

• شیراز ، خیابان شهید فقیهی (صورتگر) تقاطع معدل ، مجتمع پزشکی تابش ، طبقه دوم ، واحد۴
  • تلفن:  ۰۷۱۳۲۳۱۳۰۲۱
  • همراه: ۰۹۳۳۲۷۷۸۶۷۰